یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از برخی فعالیت‌های ناسالم جریان انحرافی درون دولت در زمینه‌های اقتصادی پرده برداشت.

مصطفی پورمحمدی دیروز در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره پرونده‌های برخی افراد که به جریان انحرافی موسوم شده‌اند، اظهار کرد: ما سعی کردیم کارمان را حرفه‌ای و تخصصی تعریف کنیم. اگر پرونده‌ها به شبکه‌هایی که دارای عقاید خاص فکری، اعتقادی، سیاسی و روابط خارجی باشند مربوط شود در حوزه‌ ما نیست ولی درخصوص فعالیت‌های اقتصادی مشکوک و مبهم، سازمان جدی بوده، به بسیاری از پرونده‌ها که رسیدگی کردیم ارقام بزرگی وجود دارد و آدرس‌ها به همان افراد، باندها و تیم‌هایی می‌رسد که دارای دیدگاه، عقاید و رفتاری هستند که در مجامع دیگر با آنها برخورد می‌شود و روشنگری صورت می‌گیرد. ما این موضوع را تعقیب می‌کنیم.

موضوع تکراری وزارت ورزش

پورمحمدی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره‌ فعالیت‌های سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان و نظارت سازمان بازرسی بر آنها عنوان کرد: ما همه‌ ارفاق‌ها را به این دو دستگاه کردیم. آنچه به‌صورت قطعی می‌توان گفت از اواسط فروردین 90 تصرفات در این دو سازمان، غیرقانونی است و ما پرونده را به دادسرای تهران به خاطر تصرفات، به دیوان محاسبات به‌دلیل تصرفات مالی و به دیوان عدالت اداری برای لغو تصمیمات اداری فرستاده‌ایم.

پرونده 400 میلیارد تومانی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: پرونده‌ای در مورد مجموعه‌ 230 هکتاری در کیش مطرح بود که نوع قرارداد واگذاری، برآورد قیمت، نحوه‌ واگذاری، اخذ دیون و اقساط، اشکالات مبنایی داشت و بالای 400 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی وارد کرده بود که ما در جهت نقض قرارداد و تعقیب اداری و کیفری در حال پیگیری آن هستیم.

الخوری شاید وقتی دیگر

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری پرونده فردی به نام الخوری با اتهام زمین‌خواری گفت: اجازه دهید در زمان دیگری راجع به این پرونده توضیح دهم. در مورد این پرونده پیگیری صورت گرفته ولی فرایند برخی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های دیگر است. برخی پرونده‌هایی دارند که ظاهرا درست است اما به‌راحتی نمی‌توان آن را نقض کرد. پیگیری پرونده وقتی در فضای روانی و تبلیغاتی توسط ما انجام شود نتیجه خوبی ندارد.

لیست 250 نفره، همه مفسد نیستند

وی درباره اظهارات خود در مورد لیست 250 مفسد اقتصادی و بدهکاران معوقات بانکی گفت: مفسد اقتصادی کسی است که در فعالیت‌های اقتصادی پیچیده حضور دارد. لیستی که به دست ما رسیده است همه افراد مفسد نیستند تعداد زیادی از آنها چند هکتار زمین به آنها واگذار شده و در شرایطی خلاف مقررات عمل کردند. بخش زیادی از این موضوعات نیز در دادگاه‌ها در حال رسیدگی است. از لیستی که به ما رسیده است فقط چند موردی را می‌توان مشمول عنوان فساد دانست، اکثرشان مشمول این عنوان نیستند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره لیست سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: لیست آقامحمدی مربوط به مصوبات بانکی است و هنوز خودشان اعلام نکرده‌اند.

کد خبر 135086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز